Які навички обов’язково потрібно розвинути до 2020 року

1jiee

 

 

 

 

 

 

 


Як думаєте, що буде в 2020 році?

 

Швидше за все, ви смутно собі це уявляєте. А ось Інститут майбутнього в США — ні. Протягом більш ніж 46 років своєї діяльності ця організація постійно займається різними дослідженнями про наше майбутнє. У тому числі вони активно досліджують те, як люди будуть працювати.

Які навички обов’язково потрібно розвинути до 2020 року

Хочете бути затребуваним фахівцем на ринку праці в майбутньому? У своєму дослідженні Future Work Skills +2020 Інститут майбутнього виділяє 10 важливих навичок для успіху в роботі майбутнього.

1. Розуміння смислів.

Йдеться про здатність визначати глибокий сенс і значення того, що нам хочуть донести. Машини не можуть розуміти весь сенс інформації, яку вони обробляють. Зате це можуть люди, і в цій справі поки що жодна машина, жоден робот нас замінити не може. Sense-making skills — ті навички, які допомагають нам створювати унікальні ідеї, приходити до певних висновків, критично необхідним для прийняття рішень.

2. Соціальний інтелект.

Роботи, незважаючи на наявність «соціальних» і «емоційних» прототипів, поки не володіють необхідними соціальними навичками і рівнем емоцій, щоб замінити людину в роботі. Ті співробітники, у яких добре буде розвинений соціальний та емоційний інтелект, матимуть велику конкурентну перевагу в майбутньому. Такі люди можуть відчувати настрої інших, викликати бажані реакції людей. Завдяки цьому вони успішно співпрацюють і будують відносини з іншими, оскільки можуть «підлаштуватися» під співрозмовника в потрібний момент. Наприклад, змінити тон, підібрати потрібні слова, жести і т.д.

 

 

3. Уміння мислити поза рамок і правил, адаптивне мислення.

«Ситуаційна адаптивність» — здатність реагувати на унікальні несподівані обставини. Співробітники, які вміють в потрібний момент виходити за рамки, не програють навіть у найскладнішій ситуації. У міру того, як все автоматизується, ці навички будуть у великій пошані протягом наступного десятиліття.

    Співробітники, у яких добре буде розвинений соціальний та емоційний інтелект, матимуть велику конкурентну перевагу в майбутньому. Вони можуть відчувати настрої інших, викликати бажані реакції людей.

4. Міжкультурна компетентність.

У сучасному світі, враховуючи глобалізацію, співробітники повинні вміти працювати в будь-якому середовищі, де б вони не опинилися. Це вимагає від них не тільки мовної підготовки, але й уміння пристосовуватися до мінливих обставин, здатності відчувати і реагувати на нові контексти, знаходити спільну мову і вивчати культурні особливості тих країн, з якими доводиться працювати. При цьому міжкультурні компетенції стануть важливим навиком для всіх працівників, а не тільки для тих, кому доведеться працювати в різних країнах. Так, компанії все частіше розглядають різноманітність як рушійну силу інновацій. Поєднання в команді людей різного віку, з різними навичками, стилем роботи і мислення — шлях до кращих результатів.

5. Обчислювальне мислення.

Здатність обробляти великі обсяги даних, виділяти найголовніше і робити висновки, засновані на них.

Кількість даних, які ми обробляємо щодня, збільшується в геометричній прогресії. Тому, за словами дослідників, вміння розібратися у всій цій інформації, резюмувати її — ще один важливий навик в кар’єрі майбутнього. Але в той же час, попереджають у дослідженні, співробітникам не потрібно вчитися покладатися тільки на цифри і дані. Необхідно зберегти вміння приймати рішення і діяти, коли немає ніяких даних та інформації для цього.

6. Медіа-грамотність.

Здатність критично оцінювати зміст тієї чи іншої інформації, вміння використовувати нові медіа-можливості для переконливої ​​комунікації.

Блоги, соціальні мережі, подкасти, форуми — усі ці важливі майданчики для створення свого образу і взаємодії зі споживачем у майбутньому повністю проникнуть і в професійні комунікації. Працівники майбутнього повинні будуть вільно працювати в таких форматах як відео, розробляти контент для сучасних форм масової інформації та комунікації. На жаль, однією простенької презентації в Power Point вже недостатньо, щоб привернути увагу аудиторії і переконати її в чомусь.

    Співробітники майбутнього повинні вміти працювати в будь-якому середовищі, де б вони не опинилися. Це вимагає від них не тільки мовної підготовки, але й уміння пристосовуватися до мінливих обставин, знаходити спільну мову і вивчати культурні особливості тих країн, з якими доводиться працювати.

7. Междисциплинарность.

Багато з проблем і завдань, як в окремій компанії, так у світі в цілому, вимагають міждисциплінарних рішень. Наприклад, візьміть хоча б глобальне потепління.

Виходячи з цього, ідеальний співробітник майбутнього — той, у якого є своя спеціалізація, плюс — непогані знання і в інших, суміжних сферах, щоб розмовляти з фахівцями з інших областей на одній мові. Як цього досягти? Вчіться! На щастя, зараз є безліч безкоштовних онлайн-ресурсів.

8. Проектне мислення.

Уміння представляти і розробляти завдання і робочі процеси, щоб домагатися бажаних результатів.

Сенсори, засоби зв’язку і зростаюча обчислювальна потужність принесе з собою нові можливості у розвитку нашої роботи. Люди зможуть створювати такий антураж, змінювати навколишнє середовище так, щоб вона сприяла досягненню бажаних результатів. Працівники майбутнього повинні будуть стати експертом в розпізнаванні типу мислення, який необхідний для вирішення тих чи інших завдань, щоб створювати відповідну навколишнє середовище.

    Щоб ефективно управляти всіма інформаційними потоками, потрібно не тільки вчитися фільтрувати інформацію, але і використовувати для цього всі блага технічного прогресу, розробляти власні техніки, щоб справлятися з інформаційним «шумом».

 


9. Управління інформацією.

Здатність розрізняти і фільтрувати тільки найважливішу інформацію. Розуміння, як можна максимально корисно використовувати різні технічні можливості в цьому напрямку.

Сьогодні через величезної кількості інформації ми часто відчуваємо себе перевантаженими. Щоб ефективно управляти всіма інформаційними потоками і отримувати від них користь, потрібно не тільки вчитися фільтрувати інформацію, але і використовувати для цього всі блага технічного прогресу, розробляти власні техніки, щоб справлятися з інформаційним «шумом». Цей навик просто необхідно розвивати, оскільки інформації ставатиме ще більше.

10. Уміння працювати віддалено.

Щоб бути успішним у майбутньому, всім співробітникам потрібно буде навчитися працювати продуктивно, повністю залучатися в робочі процеси, будучи членом т.зв. віртуальної команди.

 


Дистанційна робота буде тільки набирати обертів. Вже зараз багато компаній створюють віртуальні офіси, не вимагаючи від своїх співробітників щоденної присутності на роботі. Тому, наприклад, одне з головних завдань лідерів команд, працівники яких працюють віддалено, — не тільки вибудувати робочі процеси, а й навчитися залучати і мотивувати людей на відстані. Гейміфікація, тобто впровадження в робочі процеси елементів гри, грає тут одну з вирішальних ролей. А співробітники віртуальних команд, у свою чергу, повинні будуть подбати про те, щоб працювати продуктивно і ефективно поза стінами класичного офісу.

 

 

Андрей

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.